ikzoekmijnjas.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Gili Trawagan

Tumpak sewu waterfalls

Tumpak sewu

Bromo en Madakaripura

Dag 1 van de trip

Probolingo

Duiken karimunjawa

Duiken Karimunjawa en bukit love

Karimunjawa

Yogyakarta -> Jepara -> Karimunjawa

Yogyakarta

Donderdag om 15.00 was het eindelijk zo ver, mijn broertje kwam ons ophalen om naar schiphol te brengen en onze huwelijks reis kon eindelijk beginnen. We vlogen van schiphol via Singapore, Jakarata naar Yogyakarta. Vlekkeloos verliep de reis niet helemaal door een vertraging als gevolg van technical difficulties vertrokken we 3 uur later dan gepland van schiphol en hierdoor miste we onze tweede vlucht maar niks aan de hand want KLM had onze vlucht in Singapore al omgeboekt naar een andere vlucht. Ook had KLM er hoogte van gekregen dat het onze huwelijksreis was en werden we in het vliegtuig ontvangen met een glaasje champagne, super lief! En een goed begin van de reis. In Jakarta aangekomen na 24 uur reizen zijn we ingecheckt in een capsule hotel, geinig om een keertje te doen en voor 1 nachtje slapen op een vliegveld dikke prima (10000x beter dan een bankje) maar geen aanrader om voor je lol te doen. We hadden netjes 2 capsules geboekt, dat moest ook 1pp, maar uiteindelijk maar van 1tje gebruik gemaakt ?. om 12 uur de volgende dag vlogen we met een klein binnenlands vluchtje naar Yogyakarta en waren we eindelijk op de plek van bestemming. De taxi naar de homestay was al een trip op zich wat een ander wereld, en wat een scooters…. Wat vooral opmerkelijk is de cargo om deze scooters. Het is hier blijkbaar volkommen normaal om met twee volwassenen, een peuter en een baby op 1 scooter te zitten in verkeer wat ongelofelijk gevaarlijk rijdt en uiteraard zonder helmen, BIZAR! Na inchecken zijn we het centrum ingedoken en hebben we een beetje rondgelopen. Iedereen leeft hier s’avonds buiten en dit maakt het wel heel erg gezellig. Onze eerste maaltijd hebben we genuttigd bij een lokaal streetfood tentje, op een plastic krukje en geen idee wat je zojuist besteld hebt. Het was gelukkig een noodlesoep met kip die bijna tegen het kookpunt aanzat dus daar zal geen bacterie meer inzetten gelukkig. En de prijs? Omgerekend 1.03 euro. Het is ondertussen zondag als we de volgende ochtend wakker worden in Yogyakarta. Naja ik kan beter zeggen wanneer Denny wakker wordt, door het tijdsverschil met Nederland heb ik amper een oog dichtgedaan #Jetlag. We kregen van de homestay een ontbijtje met rijst en worst en daarna kwam onze driver Rohmad ons ophalen voor een dagje tempels bezoeken. Het is even rijden maar het is het zeker waard, enorm grote oude historische tempels komen je tegemoet als je het terrein op loopt. We zijn naar de Borobudur en de Prambanan tempels geweest twee indrukwekkende kunstwerken afkomstig uit de 9e eeuw. Je vraagt je dan toch af hoe ze dit vroeger zonder machines hebben gebouwd. De grootste attractie van beide parken waren wijzelf trouwens, we werden om de 5 minuten gestopt voor een foto door mensen. In het begin vonden we dit nog wel geinig maar na 12x begon het vervelend te worden gelukkig hebben we beide lange benen en hadden we er een flinke pas in. Vandaag is onze laatste dag in Yogyakarta eerst gaan we nog naar een strandje, cave tubing en een berg bezoeken. Morgen vertrekken we naar het idyllische Karimunjawa.