ikzoekmijnjas.reismee.nl

Ubud

Trip naar Ubud

De volgende bestemming na Permuteran was nog een beetje onduidelijk. Voordat we naar de Gili eilanden gaan willen we nog een plek in het noorden bezoeken. We kwamen in gesprek met de eigenaar van de bungalows in Permuteran en die kon ons een trip aanbieden icm. Ons afzetten in Ubud. Dit lijkt ons wel een goed idee, zo konden we toch nog wat dingen zien die op onze lijst staat en kunnen we het noorden verder overslaan.

In de ochtend zijn we opgehaald door de chauffeur en die heeft ons als eerst gebracht naar de hotsprings (air panas) van Banjar. Er zijn 3 baden die tussen de 25 en 38 graden zijn. Daar hebben we een uurtje gezwommen en genoten van het warme water midden in de jungle. De zwavel die bij het warme water bijkomt kan wat ruiken naar rotte eieren, dat kan je tegenstaan al viel het ons reuze mee.

Aansluitende zijn we naar de twin lakes gegaan waar bij de water tempel zijn gestopt. Deze stop is letterlijk in het water gevallen, de regen in de bergen hield niet op. Helaas hebben we dan ook weinig genoten van deze stop op een kop koffie met een cinnamonroll na.

Omdat we tijd overhadden vroeg de chauffeur of wij nog een koffie plantage wouden. We dacht direct die wil commissie hebben. De stop viel ons goed, de guide had een goed verhaal en bood ons gratis test koffie en thee aan. Erg lekker met als doel natuurlijk om wat te verkopen aan ons.

Denny heeft nog een kop ‘kopi luwak’ koffie gedronken. Dit is letterlijk koffie bonen uitgepoept door een loewak. Loewak is een klein die die de koffiebessen op eet. De pit blijft intact en worden gevonden in de uitwerpselen van de luwak. Deze worden gewassen, gedroogd en van hun schil ontdaan om ze daarna te roosteren.

De smaak van de koffie was fris en pittig, Denny vond het in ieder geval een lekkere koffie.

Ubud

Door het vele verplaatsen hebben en zoveel te zien hebben we niet altijd tijd om de blog te updaten. Op dit moment van schrijven zitten we al op Gili Trawagan, maar willen we Ubud nog laten zien.

Ubud is wat mee centraal zuidelijker gelegen op Bali en ook een stuk meer toeristisch. Dat overviel ons wel omdat we tot nu in vrij rustige gebieden hadden gezeten. Ubud zelf is niet een grote stad en heeft maar een bevolking van 8000 mensen, de omliggende dorpen die eraan vast zijn gegroeid maakt het erg groot.

Ubud staat bekend van de vele winkels, cafés, marktjes en de monkey forest. Met ons verblijf van drie dagen net buiten het drukke centrum hebben wij voor deze dagen een scooter gehuurd. Lekker op pad de boel verkennen.

De eerste dag wouden we naar het vogel park waar we op locatie erachter kwamen dat we 3.5x de prijs moesten betalen omdat we toeristen zijn. Hier hebben we vriendelijk voor bedankt en zijn doorgereden naar de budha to budha fabriek. Hier maken ze de sieraden het bekende merk budha to budha. Dit adresje is bekend onder de Nederlanders, want zo 90% wat in de winkel rond liep waren die heerlijke Hollanders die voor de koopjes gaan. Hier hebben we wat mooie armbanden gekocht voor een schijntje van de prijs die je in Nederland betaald.

Monkey Forest

Die zelfde dag zijn we nog naar monkey forest gegaan.In dit park leven meerdere apen families die vrij zijn om te gaan en te staan waar ze willen. Ze worden op meerdere tijdstippen per dag gevoed waardoor ze het park ook niet verlaten.

Dit bezoek was erg leuk, vooral Anna was aan het genieten hoe de aapjes met elkaar speelden. Dan zie je de liefde de ze heeft voor dieren weer opkomen.

Rijsterassen

In de ochtend moesten we toch nog weer even terug naar de budha to budha winkel omdat een armband toch wat te kort was. Snel daarna zijn we naar de rijsterassen van Tegalalang geweest. Dit zijn rijsterassen die in een vallei ligt en wat een prachtig uitzicht geeft om in rond te lopen en prachtige beelden van te maken.

Aansluitend zijn we ubud nog even in geweest voor een lekker massage en hebben we het rustig aan gedaan om lekker op een terrasje wat te eten en drinken.

Pa en ma

Het blijft genieten en wij herkennen zo leuk

Dorothé

Wat fijn om weer een reisverhaal van jullie te lezen en opnieuw te kunnen genieten van jullie verhalen, filmpjes en foto's.
En wat een schitterend filmpje van het Ubud rice terrace, echt 'niet-normaal-mooi'! Wauw!!!
Blijf er samen van genieten daar, kan ik nog lekker even meegenieten. ?