ikzoekmijnjas.reismee.nl

Permuteran

Permuteran

In tegenstelling tot de rest van Indonesië is Bali voornamelijk Hindoe. De mensen zijn hier voornamelijk rustig en erg vriendelijk. We kijken dan ook zeer uit om dit eiland te bezoeken en starten in de stad Permuteran in het noorden van Bali.

Na de het vele reizen, weinig slaap, veel geklommen en geklauterd zijn we toe aan wat rust. We hebben een klein huisje geboekt op een resort waar ze een zwembad hebben. Hier hebben we heerlijk genoten en konden we even wat anders eten dan fried noodles of nasi goreng.

Op het resort waren een aantal kleine kittens waar Annabel al snel vriendjes mee aan het maken was.

Menjegan

We hebben gekozen voor Permuteran omdat het eilandje Menjegan dicht in de buurt ligt. Menjegan is een duikers paradijs. Het biedt een unieke kans om hier langs de prachtige muur van koraalriffen te duiken waar enorm veel vis is te vinden.

Wij hebben gekozen om twee duiken te doen en hier prachtige beelden te schieten en enorm te genieten van de onder water wereld hier. Het zicht hier verschilt hier van 10 tot 30 meter en we hebben ongeveer beide duiken 45-50 minuten onder water gezeten.

We hebben erg geluk gehad de eerste duik met als kerst op de taart om een black tip reef shark op een afstandje voorbij zien zwemmen.

Zie videos onderaan de pagina

Na het duiken kwamen we erachter dat we onze ruggen wat hadden verbrand en hebben daarom besloten onszelf te verwennen met een aloë Vera massage. ?

Inmiddels zijn we ook weer toe om de planning van de volgende bestemming de bespreken. In het noorden van Bali is het wat rustiger en zijn opzoek naar een plek om wat sightseeing te doen om vervolgens naar de Gili eilanden te gaan.

Ondertussen zijn we in gesprek geraakt met de host van het resort en die kon ons een sightseeing trip aanbieden om aan het einde ons af te zetten bij een nieuw hotel in Ubud. Dit lijkt ons een goed idee.. daarover snel meer ?

Monique

De onderwater wereld is een sprookje nog schildpadden gezien?